بانک مقالات و نمونه سوالات آزمون های جامع راهنمایان تور ایرانگردی و جهانگردی

بانک سوالات آزمون های جامع راهنمایان فرهنگی ( راهنمای تور ایرانگردی و جهانگردی) و مدیریت فنی و مقالات مربوط به توریسم یا گردشگری

بانک مقالات و نمونه سوالات آزمون های جامع راهنمایان تور ایرانگردی و جهانگردی

بانک سوالات آزمون های جامع راهنمایان فرهنگی ( راهنمای تور ایرانگردی و جهانگردی) و مدیریت فنی و مقالات مربوط به توریسم یا گردشگری

ثبت وبلاگ در متور جستجوی گوگل (google)

نشانی وب خود را درج/اصلاح کنید

هر بار که وب را می کاویم، نشانی سایتهای تازه ای را به فهرست خود می افزاییم. از شما نیز دعوت می کنیم تا نشانی وب خود را اینجا درج کنید. ما هر نشانی ی را به فهرست خود نمی افزاییم. و نیز درباره اینکه آیا و چه زمان این نشانی در فهرست به ثبت می رسد قولی نمی دهیم.

لطفا" نشانی کامل وب خود را همراه با پیشوند //:http درج کنید. برای مثالhttp://www.google.com/intl/fa/ می توانید نکته ها و کلید واژه هایی نیز بیفزایید که گویای اطلاعات موجود در وب شماست. از اطلاعات اخیر ما برای کار خود استفاده می کنیم و تاثیری در چگونگی فهرست شدن اطلاعات صفحه ی شما در گوگل نخواهد داشت.

یادآوری: تنها نشانی صفحه ی نخست یا سرآغاز سایت شما مورد نیاز است، لازم نیست که نشانی همه ی صفحه های وب مورد نظر خودرا درج کنید. نرم افزار وب-خز ما،Googlebot، بقیه ی کار را انجام خواهد داد. مهم: گوگل به صورت خودکار و در فواصل زمانی ویژه فهرستهای خود را به روز می رساند. از این رو با تازه شدن هر صفحه، لازم نیست که شما دوباره نشانیهای تازه یا کهنه را از نو وارد کنید. نشانیهای تاریخ گذشته پس از هربار به روز رسانی خودکار فهرستهای گوگل، به صورت پریده رنگ درخواهند آمد.

:URL - آدرس           
نکته ها:  

اطلاعات را از فهرست گوگل حذف کن

گوگل به صورت خودکار همه ی فهرست خود را در فواصل زمانی مشخص به روز می رساند. هنگامی که در وب کندوکاو می کنیم، صفحه های تازه را می یابیم، پیوندهای مرده را دور می ریزیم و پیوندهای زنده را به صورت خودکار در فهرست خود به روز می رسانیم. پیوندهای تاریخ گذشته معمولا" پس از هربار به روز رسانی فهرست به صورت پریده رنگ در می آیند.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره ی چگونگی حذف اطلاعات صفحه ی خاصی از فهرست گوگل، به دست آورید،اینجا کلیک کنید

ویروس کرونا، شایعات و واقعیاتی که باید بدانیم(کوید 19)

ویروس کرونای جدید می‌تواند در مناطقی که اقلیم گرم و مرطوب دارند منتقل شود.

بر اساس مدارک، ویروس کرونای جدید می‌تواند در تمام مناطق، شامل مناطق با هوای گرم و مرطوب، منتقل شود. در صورتی که در منطقه دچار ویروس کرونای جدید زندگی می‌کنید و یا قصد سفر به چنین منطقه‌ای را دارید، تمهیدات حفاظتی را صرفنظر از وضعیت اقلیمی رعایت کنید.

WHO

هوای سرد و برف نمی‌تواند ویروس کرونای جدید را نابود کند.

هیچ مدرکی وجود ندارد که باور کنیم هوای سرد می‌تواند ویروس کرونای جدید یا هر بیماری دیگری را نابود کند. دمای عادی بدن انسان، صرفنظر از دما یا هوای بیرون، در حدود 36.5 تا 37 درجه سانتیگراد است. کارآمدترین روش برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونای جدید ضدعفونی کردن مداوم دست‌ها با مواد دارای الکل یا شستشوی آنها با آب و صابون است.

WHO


حمام آب داغ از بیماری ویروس کرونای جدید جلوگیری نمی‌کند.

حمام آب داغ از ابتلای شما به بیماری کرونا جلوگیری نخواهد کرد.

دمای نرمال بدن شما، صرفنظر از دمای حمام، ۳۶/۵ تا ۳۷ درجه سانتیگراد است. در حقیقت، حمام با آب بسیار داغ می‌تواند مضر بوده و پوست شما را بسوزاند. 

بهترین راه برای محافظت از خود در برابر بیماری کرونا رعایت مداوم بهداشت دست‌ها است. با این کار ویروسی که ممکن است بر روی دست‌هایتان باشد نابود شده و از عفونتی که پس از تماس دست‌ها با چشم، دهان یا بینی بوجود می‌آید، جلوگیری می‌شود.

WHO


ویروس کرونای جدید نمی‌تواند از طریق کالاهای ساخت چین یا سایر کشورهای دچار بیماری، منتقل شود.

اگرچه ویروس کرونای جدید می‌تواند بسته به نوع سطح تا چندین ساعت روی سطوح باقی بماند، اما بسیار نامحتمل است که ویروس بتواند پس از جابجایی، مسافرت و نیز قرار گرفتن در معرض انواع شرایط و دما، به حیات ادامه دهد. اگر فکر می‌کنید که ممکن است سطحی آلوده باشد، از مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن آن استفاده کنید. پس از تماس با سطح، دستان خود را با مایع ضدعفونی کننده الکل‌دار تمیز کرده یا با آب و صابون بشویید.

WHO


ویروس کرونای جدید نمی‌تواند از طریق گزیدگی پشه‌ها منتقل شود.

تاکنون هیچ اطلاعات یا مدرکی دال بر انتقال ویروس کرونای جدید از طریق گزیدگی پشه‌ها گزارش نشده است. ویروس کرونای جدید یک ویروس تنفسی است که عمدتا از طریق قطرات عطسه یا سرفه فرد مبتلا، یا قطرات بزاق یا ترشحات بینی، پخش می‌شود. برای مراقبت از خود، دست‌تان را با مایع ضدعفونی کننده الکل‌دار تمیز کرده یا با آب و صابون بشویید. همچنین از تماس نزدیک با هر فردی که علائم عطسه یا سرفه دارد پرهیز کنید.

WHO


آیا خشک‌کننده برقی دست در نابودی ویروس کرونا مؤثر است؟

خیر. خشک‌کننده دست در نابودی ویروس کرونای جدید مؤثر نیست. برای مراقبت از خود، دست‌تان را با مایع ضدعفونی کننده الکل‌دار تمیز کرده یا با آب و صابون بشویید. پس از پاک شدن دست‌ها، باید آنها را با استفاده از حوله کاغذی یا خشک‌کننده هوای گرم، خشک کنید.

WHO


آیا لامپ ماوراءبنفش ویروس کرونای جدید را نابود می‌کند؟

لامپ‌های ماوراءبنفش نباید برای ضدعفونی کردن دست‌ها یا دیگر قسمت‌های پوست مورد استفاده قرار گیرند زیرا تشعشع ماوراءبنفش می‌تواند به تحریک و سوزش پوست بینجامد.

WHO


اسکنرهای حرارتی در تشخیص افراد مبتلا به ویروس کرونای جدید چقدر کارآمد است؟

اسکنرهای حرارتی در تشخیص افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونای جدید تب دارند (یعنی دمای بدن‌شان از حد نرمال بیشتر شده) کارآمد است.

اما این دستگاه‌ها نمی‌توانند افرادی را که آلوده هستند اما هنوز تب ندارند شناسایی کند. زیرا در حدود ۲ تا ۱۰ روز طول می‌کشد که افراد مبتلا علائم بیماری و تب نشان دهند.

WHO


آیا اسپری کردن الکل یا کلر بر روی بدن‌تان ویروس‌ کرونا را از بین می‌برد؟

خیر. اسپری کردن الکل یا کلر بر روی بدن‌تان ویروس‌هایی را که قبلا به بدن‌تان وارد شده نابود نخواهد کرد. اسپری کردن چنین موادی می‌تواند به لباس‌ها یا غشاء مخاطی (برای مثال در چشم‌ها یا دهان) آسیب برساند. آگاه باشید که هم الکل و هم کلر می‌تواند برای ضدعفونی کردن سطوح مفید باشد، اما باید مطابق دستورالعمل‌های مناسب استفاده شوند.

با همه‌گیر شدن ویروس کرونا شایعات بسیاری در فضای مجازی درباره این بیماری منتشر شده‌اند، این مطلب واقعیات مرتبط با اطلاعات نادرست را بازگو می‌کند.

WHO


آیا حیوانات خانگی می‌توانند ویروس کرونای جدید را منتشر کنند؟

در حال حاضر، شواهدی مبنی بر این که حیوانات خانگی مثل سگها یا گربه‌ها آلوده به ویروس کرونای جدید باشند، وجود ندارد. با اینحال، همیشه احتیاط شرط عقل است و شستشوی دستها با آب و صابون پس از تماس با حیوانات خانگی ایده خوبی است. با این کار خود را دربرابر باکتری‌های شایعی مثل ای‌کولای و سالمونلا که بین انسان و حیوان مشترک هستند مصون می‌دارید.

WHO


آیا واکسن سینه‌پهلو (ذات‌الریه) می‌تواند از شما درمقابل ویروس کرونای جدید محافظت کند؟

خیر. واکسن سینه‌پهلو، واکسن پنوموکوک و واکسن هموفیلوس آنفولانزای نوع ب نمی‌توانند از کرونا ویروس جدید پیشگیری کنند.

این ویروس خیلی جدید و متفاوت است و واکسن مربوط به خودش را می‌خواهد. محققان درحال تهیه واکسنی برای مقابله با ویروس کرونا هستند و سازمان بهداشت جهانی از این تلاشها حمایت می‌کند.

گرچه واکسنهای فوق‌الذکر برای مقابله با ویروس کرونا موثر نیستند، ولی به‌طورکلی واکسیناسیون برای پیشگیری از بیماریهای تنفسی و تضمین سلامت شما بسیار توصیه می‌شود.

WHO


آیا شستشوی مداوم بینی با محلول نمک می‌تواند از ابتلا به ویروس کرونای جدید جلوگیری کند؟

خیر. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد شستشوی مداوم بینی با محلول نمک از ابتلای افراد به ویروس کرونای جدید جلوگیری کرده است.

برخی مشاهدات محدود وجود دارند که نشان می‌دهند شستشوی مداوم با محلول نمک می‌تواند به بهبود سریع‌تر سرماخوردگی معمولی کمک کند. اما شستشوی مداوم بینی علائم پیشگیری از عفونت‌های تنفسی را نشان نداده است.

WHO


آیا مصرف سیر می‌تواند از ابتلا به ویروس کرونای جدید پیشگیری کند؟

سیر یک ماده غذایی سالم است که می‌تواند محتوی مقداری مواد ضدمیکروب باشد. اما هیچ مدرکی در وضعیت همه‌گیری فعلی وجود ندارد که نشان دهد خوردن سیر از افراد در برابر ویروس کرونای جدید محافظت می‌کند.

WHO


آیا ویروس کرونای جدید تنها بر افراد مسن تأثیر می‌گذارد، یا افراد جوان‌تر نیز آسیب‌پذیر هستند؟

افراد در همه رده‌های سنی ممکن است از ویروس کرونای جدید متأثر شوند. ظاهرا افراد مسن‌تر و افرادی که دارای بیماری قبلی هستند (به مانند آسم، دیابت، بیماری‌های قلبی) ممکن است در صورت ابتلا به ویروس دچار بیماری شدید گردند.

سازمان جهانی بهداشت به تمام افراد در همه رده‌های سنی توصیه می‌کند که با اتخاذ اقداماتی از خود در برابر ویروس محافظت کنند، برای مثال از طریق رعایت بهداشت دست‌‌ها و نیز بهداشت تنفسی.

WHO


آیا آنتی بیوتیک‌ها در پیشگیری و درمان ویروس کرونای جدید موثرند؟

خیر، آنتی‌بیوتیک‌ها درمقابل ویروس‌ها موثر نیستند، و فقط برای مبارزه با باکتری‌ها عمل می‌کنند.

کرونای جدید از نوع ویروسی است و بنابراین نباید از آنتی‌بیوتیک‌ها به‌عنوان وسیله پیشگیری یا درمان آن استفاده شود.

با اینحال، اگر شما به دلیل ویروس کرونا در بیمارستان بستری شوید، ممکن است به دلیل احتمال عفونت مشترک باکتریایی آنتی‌بیوتیک هم برایتان تجویز شود.

WHO


آیا داروی خاصی برای پیشگیری و یا درمان ویروس کرونای جدید وجود دارد؟

تا به امروز، هیچ دارویی برای پیشگیری و یا درمان ویروس کرونای جدید توصیه نشده است.

با این حال، افرادی که به این ویروس مبتلا شده‌اند باید از مراقبت‌های مناسب برخوردار شوند تا بهبود یافته و علائم بیماری درمان شود، و افرادی که دچار بیماری شدید شده‌اند باید مراقبت‌های حمایتی بهینه دریافت کنند. تحقیقات درباره برخی درمان‌های خاص ادامه دارد و از طریق آزمون‌های بالینی مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

 سازمان جهانی بهداشت برای تسریع تحقیق و توسعه در این حوزه با طیف متنوعی از شرکای همکاری می‌کند.

WHO



آموزش یافتن کلمات کلیدی پر جستجو رایگان - سئو

krau_2140344.jpg

 

یافتن کلمات کلیدی پر جستجو از مسائل مهمی است که بیشتر مبتدیان صنعت بهینه سازی سایت، با آن درگیر بوده به دنبال یک راهنمای مناسب می گردند. برای بهینه سازی و افزایش بازدید سایت خود از کلمات کلیدی پر جستجو استفاده کنید. جستجوی کلمات کلیدی در گوگل توسط کاربران، نقش بسیار مهمی را در سئو وب سایت ایفا می کند. اما چگونه پرجستجوترین عبارت های کلیدی را پیدا کنیم؟

یافتن کلمات کلیدی پر جستجو در بازاریابی آنلاین، به منظور ارائه تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)، ایجاد متا دیسکریپشن و بهبود سئو سایت مورد استفاده قرار می گیرند. آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی می تواند تاثیرگذاری بازاریابی آنلاین شما را افزایش دهند. شما می توانید با استفاده از چندین سایت و ابزار رایگان یاد بگیرید که چگونه باید پر جستجو ترین عبارت های کلیدی را پیدا کنید. در این مقاله به ارائه توضیحاتی در این رابطه پرداخته ایم.

  1. استفاده از پیشنهادات گوگل 

 

http://azmoonaval.sellfile.ir

  • موضوعی را که می خواهید بهترین عبارت های کلیدی را برای آن پیدا کنید، انتخاب نمایید. موضوع مورد نظرتان را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید.
  • به لیست باز شده در زیر نوار جستجو که محبوب ترین عبارت های جستجو را نشان می دهد، نگاه کنید. بسته به موضوع مورد نظرتان در این لیست می توانید حداکثر 10 عبارت کلیدی را پیدا کنید.
    • به دنبال عبارت های کلیدی اصلی باشید. این عبارت ها بیشترین میزان محبوبیت را دارند و گران ترین عبارت ها برای پیشنهاد دهی در تبلیغات PPC محسوب می شوند.
    • عبارت های کلیدی طولانی را هم جستجو کنید. این نمونه ها 3 تا 5 عبارت را در خود دارند، عبارت هایی هستند که کاربران از آنها برای جستجوی یک آیتم خاص استفاده می کنند، در تبلیغات PPC ارزان تر هستند، جستجوهای کمتری را به دنبال دارند و اغلب بهترین بازاریابی هدف گیری شده را ارائه می کنند.
  • همه عبارت هایی را که فکر می کنید به سایت یا محصولات شما مرتبط می شوند، در نوار جستجوی گوگل بنویسید.
  • عبارت جستجوی اول را در نوار جستجوی گوگل پاک کنید و یک موضوع جدید را جستجو نمایید.
  1. استفاده از ابزار گوگل ترندز 

 

c5zq_3804208061.jpg

 

  • به آدرس google.com/trends بروید. گوگل ترندز همه اطلاعات مرتبط با محبوب ترین جستجوهای گوگل و کلمات کلیدی پر جستجو را ارائه می کند. شما می توانید از ابزارهای مختلفی برای پیدا کردن کلمات کلیدی پر جستجو استفاده کنید.
  • به کمک صفحه Trending Searches گوگل ترندز، عبارت های کلیدی کلی محبوب را پیدا کنید. این صفحه را از طریق منوی سمت چپ صفحه باز کنید. (باید وارد اکانت گوگل خود شوید تا به همه این ابزارها دسترسی پیدا کنید)
    • کشور خود را از منوی بالای صفحه انتخاب کنید تا جستجوهای خود را بر مبنای کشورتان هدف بگیرید.
    • لیست پرجستجوترین موضوعات کشور منتخب تان را بخوانید. موضوعات موجود در این لیست محبوب ترین عبارت های جستجوی گوگل هستند و یک فرهنگ محبوب عمومی، خبرهای سیاسی و دیگر موضوعات رایج را نشان می دهند.
    • اگر یک محتوای آنلاین دارید که به این موضوعات مرتبط می شوند، از این عبارت های جستجو استفاده کنید. مطلب نویسی با مورد موضوعات رایج جستجو شده در یک موتور جستجو، ارتباط جدیدی را برای وب سایت شما به ارمغان می آورد.
    • در نظر داشته باشید که استفاده از این عبارت های کلیدی رایج در تبلیغات PPC سخت است. بهترین روش استفاده از آن ها نوشتن محتوای باکیفیت مرتبط با موضوعات رایج است. از این عبارت های کلیدی در عناوین سایت URL، نام تصاویر و مقالات خود استفاده کنید تا گوگل از آن ها برای رتبه بندی سایت شما استفاده کند.
  • این بار از منوی سمت چپ سایت گوگل ترندز، روی گزینه “Explore” کلیک کنید.
    • یک عبارت جستجو را که از پیشنهادات گوگل (تکمیل خودکار گوگل) یا دیگر روش ها به دست آورده اید، در آن بنویسید.
    • برای این که بتوانید عبارت های بیشتری وارد کنید بر روی “Compare +” کلیک کرده و عبارت مدنظر خود را وارد کنید. به این صورت می توانید حداکثر تا 5 عبارت کلیدی را تایپ کنید. 
    • عبارت ها را با استفاده از نمودار ها و دیگر اطلاعات ارائه شده توسط گوگل مقایسه کنید. می توانید از این طریق عبارت های کلیدی محبوب خود را رتبه بندی نمایید.
    • سایت های مشابهی در سایر موتورهای جستجو وجود دارند؛ برخی از این سایت ها عبارتند از search.aol.com/aol/trends ،clues.yahoo.com و bing.com/toolbox/keywords
    • زمانی که از بخش “Explore” گوگل ترندز استفاده می کنید، می توانید دامنه کاربرد آن را با استفاده از سایر محصولات گوگل مانند YouTube search ،Google Shopping ،Image Search و … دقیق تر کنید.
  1. استفاده از WordStream Suggestion Tool

جستجوی کلمات کلیدی در گوگل,کلمات کلیدی پر جستجو,نوار جستجوی گوگل

  • با استفاده از ابزار پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی WordStream، جستجوی عبارت های کلیدی طولانی خود را هدف بگیرید. این سرویس می تواند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی پر جستجو در عین حالی موثرترین موارد هستند، کمک کند.
  • به آدرس WordStream.com/keywords بروید.
  • بعد از تایپ کردن عبارت کلیدی مورد نظرتان که می خواهید محبوبیتش را بسنجید، روی گزینه “Enter” کلیک کنید.
  • عبارت های کلیدی لیست شده را بررسی کنید. این ابزار می تواند به شما در پیدا کردن عبارت های کلیدی طولانی و هدف گیری موفقیت آمیز بازاریابی تان کمک کند.
  • شما می توانید در مورد 30 عبارت کلیدی به طور رایگان از این ابزار استفاده کنید. عبارت های کلیدی جدید طولانی خود را بنویسید و آن ها را در سئو سایت و آگهی های تبلیغاتی PPC خود به کار بگیرید.
  • این ابزار به طور خاص برای آگهی های PPC مفید است زیرا به شما اجازه می دهد که بر مبنای عبارت هایی که توسط کاربران برای پیدا کردن و خریدن یک محصول مورد استفاده قرار می گیرند، پیشنهاد خرید یا فروش دهید. زمانی که بتوانید عبارت های کلیدی خاص و محبوب را شناسایی کنید، می توانید ارزش بازاریابی PPC خود را افزایش دهید.
  1. ابزار های آنالیز وب سایت

یافتن بهترین کلمات کلیدی,یافتن کلمات کلیدی پر جستجو

 

با برنامه نویس سایت خود صحبت کنید تا بفهمید که وب سایت شما از چه برنامه تحلیل کننده ای استفاده می کند.

  • اگر از وردپرس استفاده می کنید، این سرویس یک ابزار تحلیل کننده خودکار به نام Jetpack را در اختیار شما می گذارد. ببینید که چگونه باید از پیشخوان خود به این ابزار دسترسی پیدا کنید.
  • اگر برنامه تحلیل کننده وب سایت ندارید تا ترافیک سایت خود را تحلیل کنید، هم اکنون استفاده از یک برنامه را شروع کنید. شما می توانید به طور رایگان از Google Analytics استفاده کنید. کد این ابزار را در وب سایت خود بنویسید و ترافیک سایتتان را در طول هر ساعت از شبانه روز بررسی نمایید.
  • بخشی از برنامه تحلیل کننده خود را که به بحث در مورد عبارت های جستجو می پردازد، پیدا کنید. بیشتر برنامه ها محبوب ترین عبارت هایی را که برای پیدا کردن سایت شما استفاده شده اند، ارائه می کند.
  • لیستی از این عبارت های کلیدی محبوب تهیه کنید تا بتوانید آن ها را در بازاریابی PPC و سئو وب سایت خود اعمال نمایید. همانطور که سئو سایت خود را از طریق استفاده از کلمات کلیدی محبوب بهبود می دهید، همچنین می توانید ببینید که چگونه این عبارت ها تغییر می کنند یا محبوبیت جستجوها کاهش یا افزایش می یابد.
  • ممکن است لیست عبارت های جستجو شده در منطقه شما به طور هفتگی تغییر کند. همچنین زمانی که شما از عبارت های کلیدی موضوعات داغ و عبارت های کلیدی طولانی در تبلیغات PPC و کمپین های بازاریابی خود استفاده می کنید، ممکن است عبارت های جستجوی محبوبتان هم تغییر کنند.
  • اگر عبارت های جستجوی لیست شده شما عبارت های عمومی هستند، می توانید نتیجه بگیرید که رقابت بیشتری در کلیک کردن بر روی این عبارت های جستجو وجود دارد. هدف قرار دادن عبارت های کلیدی دیگر یا تولید محتوای با کیفیت، میتواند رتبه موتور جستجوی شما را بالا ببرد.

آموزش استفاده از گوگل ترندز (Google Trends) در سئو سایت

نکات و توضیحات ضروری آثار تاریخی اصفهان به زبان انگلیسی ویژه ی تورلیدران-Isfahan Survival Tips and Explanations for Tour Guides

پکیج نکات و توضیحات آثار تاریخی اصفهان به زبان انگلیسی ویژه ی تورلیدران شامل توضیح نکات ضروری و مهم  برای توضیح آثار تاریخی شهر اصفهان است. تورلیدران عزیز با مطالعه ی این پکیج توانایی توضیح دادن آثار تاریخی اصفهان را خواهند داشت. این پکیج در قالب 22 فایل پی دی اف می باشد که بر روی گوشی های همراه  هم باز می شود.   هر فایل اثر تاریخی علاوه بر فایل پی دی اف توضیحات بنا دارای یک ف ...